Hae tästä blogista

perjantai 7. toukokuuta 2010

Kiirettä tiedossa

Hitsi, mä jo luulin että saan viettää leppoisan päivän huomenna ja käydä katsomassa Tuomarinkartanossa colliekehää, mutta hui hai! Jos kerran ilmoittautuu vapaaehtoiseksi niin se tarkoittaa, että sitä hommaa sit on!

Käyn purkamassa huomenna sen tiistaina merkatun jäljen kilpailijaa varten ja sadetta on luvattu. Bonon ja kenties Nikinkin otan kumminkin mukaan, koska me voidään käydä odotteluajalla lenkkeilemässä jossain metsämaastossa, ei kumminkaan jäljillä. Mun rämpiminen alkaa 12.20 ja sen jälkeen päästään kotiin. Pojat odottaa kiltisti autossa. Noi maastolajit on oikeastaan koiralle enimmäkseen autossa odottelua, joten harjoitellaan nyt sitäkin sitten.

Sunnuntaina ollaan sit paimenessa. Moneltahan siellä pitikään olla? Yhdeksältä varmaan? Mä toivon, että pampulat pysyy odotellessa hiljaa ja sit loput meneekin eläinten ehdoilla. Katsotaan, miten Bono muistaa ja onko Nikillä mitään mielenkiintoa lampaisiin. Toivottavasti on!

Mä toivoisin, että päästäis Bonon kanssa kokeilemaan sellaista, että meikä kulkee lampaiden edellä ja joku pitää Bonoa liinassa lampaiden takana. Ollaan opeteltu vasenta ja oikeata tässä talven mittaan ja ainakin viime viikolla se löysi kepin, kun ohjasin sitä sanomalla oikea, ja taisi siinä joku käsimerkkikin vilahtaa! Varmaan onnen kantamoinen.

Maahan meno on paimenessa kans tärkeä, ja se on aika hyvä. Itse asiassa, jos jätän Bonon makaamaan esim. puuhun kiinnitetyynä ja se nousee ja riekkuu, se menee kuuliaisesti maahan, kun huomaa, että tulen takaisin. Ihan kuin se yrittäisi teeskennellä, että tässähän mä koko aika siinnikkäästi kato... Luuleekohan se, että mä en HUOMAA sen riekkumista, jos mä en reagoi siihen????? Tai sit se vaan tietää, että sillä viisiin tulee vähemmän sanomista ja pääsee taas nopsemmin taipaleelle.

Bono sai muuten taas pidettyä yllä lassien viisauden perikuvan mainetta silloin tiisstaina, kun oltiin maastossa HVK:n tyttärien kanssa. Bono teki sammalalustalle reiän, josta sitten saattoi juoda! Se herätti kovasti ihastusta! Oli helppo sanoa, kun meinasi metsässä usko suunnistustaitoihin, että "no niin lassie, viehän meidät kotiin! Ensin autolle, ole hyvä."

Joo, että pariin päivään ei taida tulla päivityksiä. Mutta jos sais jotain kuvia ainkin paimenesta. Katotaan ny.