Hae tästä blogista

perjantai 22. elokuuta 2008

Koulupäivä

Eilen oltiin illalla koirakoulussa ja vaikka häiriötä oli vähän liikaa keskittymistä haittaamassa, meillä meni ihan mukavasti. Saatiin läksyksi opetella seuraamista juoksussa, sillä siinä se vähän irtoaa kauaksi. Mä sain myös läksyksi opetella palkkaamisen vasemmalla kädellä ja sehän helpottaa monta asento-ongelmaa. Oppisi sen vaan niin, että osuu koiran suuhun!!

Ja kas vain, kun en ollut sitä hoksannut! Eipä silti, hommassa hankaluutta aiheuttaa se, että emäntä oppii huomattavasti hitaammin kuin koira.

Sitten me harjoiteltiin upouuden kosketuskepin käyttöä ja saatiin läksyksi opetella sen seuraamista sekä sellaisia nopeita palkkauksia. Kosketus-palkka-kosketus-palkka jne.

Luoksetulo sujuu melko mallikkaasti, mutta huomattiin, että Bono reagoi itseasiassa nimeensä, ei täällä-käskyyn, jota olen käyttänyt. Nyt sen harjoittelu varmemmaksi on osa ohjelmaa. Sitten me ollaan treenattu tänne tulemisen eteen istumisen paikaa. Se jää vähän kauas, koska en ollut hoksannut levitellä jalkateriä auki. Usein se kotona istuikin etujalat mun jalkojen päällä. Oikean paikan löytymistä avittaa myös, kun käsi on palkatessa niin että peukalo ja etusormi osuvat mahaan ja pikkurilli on kauimpana mun omasta pötsistä. Jostain syystä se on ylivoimainen fyysinen ponnistus näköjään ja käsi kääntyy aina väärinpäin.

Bono oppi eteen istumisen vähän vahingossa, sillä aloin antamaan sille pienen koiran keksin palan aina ulkoa tultaessa, jotta se malttaisi jäädä nätisti odottamaan, että otetaan panta pois ja kuivataan tassut, jos siihen on tarvetta. Vaatimuksena oli vain, että se istahtaa eteen. Nyt siitä on hyötyä.

BH-kokeen tottis-osuus on kuulema ihan sama kuin alokasluokan toko, joten mulla ei olekaan mitään valinnan vaikeuksia tavoitteiden asettelussa!

Olen taas tehnyt etäpäivän, joten voin hyvällä omalla tunnolla jättää Bono illaksi tyttöystävän seuraan ja lähteä vähän taiteiden yöhön.