Hae tästä blogista

tiistai 29. huhtikuuta 2008

Kevään merkkejä

Johtuuko se keväästä, kun on virtaa ihan määrättömiin?



Olen lukenut Kaimion koirakirjat ja naksutinkoulutuskirjan ees sun taas moneen kertaan. Olen kerännyt muhkean kirjanmerkkivalikoiman koiran koulutuksesta, ruokinnasta, hoitamisesta, aktivoinnista, hieronnasta, koirakerhoista, tokosta - you name it. Eilen jo siivosin turhat kennelit pois. Tänään tuli keittiöön uusi jääkaappi-pakastin. Nyt on tilaa lihaisille luille.


Olen opetellut naksuttamaan telkkarin avulla sekä oikealla että vasemmalla kädellä. Kriteereinä olen käyttänyt mm. leikkauskohtaa, lauseen alkamista (puheessa), tekstityksen alkamista ja lähikuvaan leikkaamista. Madonnan Jump -video oli leikattu niin nopeasti, että tuli kramppeja sormiin, vaikka vaihdoin kättä koko ajan. Käytännössä olen testannut naksauttamista Viiruun, mutta sen väkkärän operationaaliseen ehdollistamiseen ja palkkaamiseen olen kyllä ihan liian hidas.

Onkohan mulla liikaa aikaa?

Tämä osuu isoon syyhyn, miksi haluan harrastuskoiran!!! Työ sujuu omalla painollaan ja joogasta on tullut tapa: on aikaa ja energiaa. Ei ole viime aikoina tullut pohdiskeltua, että "onkohan mun elämällä jokin tarkoitus?" tai että: "mitähän se tarkoitti, kun se sanoi niin?"

Mielenrauhan avaimet taitaa olla ihan hyppysissä!



Kevät on varmasti tullut kaupunkiin ja kaupungin liepeille. Nuoripari uitti kettuterrieriä Töölönlahdessa, lenkkeilijät paljastaa sääret ja käsivarret, jätskikiskat ja terassit on avattu. Nyt pitää nauttia, sillä näitä päiviä saattaa olla rajallisesti.

Tästäkin voi kesätunnelmaan virittäytyminen alkaa melko mojovasti. Sinä Carlos soittaa kitaraa kuin Andy McCoy: kun osaa tarpeeksi, voi olla soittamattakin ja jättää biisiin tilaa. Ihana, ilmava kesäbiisi.